Silne skurcze stóp

Wysłane przez Miroslawa 

Miroslawa (offline)

Post #1

27-07-2021 - 20:16:00

Warszawa 

Dzień dobry, mnie nie było na forum ale dzisiaj postanowiłam napisać i poprosić was o pomoc.
Od mniej więcej trzech miesięcy dokuczają mi silne skurcze stóp, ma to miejsce nad ranem lub gdy leżę na kanapie wieczorem. Dochodzi dobrego, że nie mogę chodzić palce podwijają mi sie do góry i wzdłuż stopy przechodzą fale skurczy. Myślałam , że to brak magnezu i potasu poszłam do internisty zostałam przebadana na wskroś wyniki s normie . Kolejny lekarz tym razem neurolog zlecił mi próbę tężyczkową i badanie w kierunku Polineuropatii , pierwsze robię we czwartek , drugie wykazało brak Polineuropatii. Dostałam leki , bo nie mogłam spać tak mi wykręcali stopy i łydki lek nazywa się sirdalud 4 mg po , którym padam natychmiast i zasypiam . ( biorę na noc) nie mam specjalnie poprawy. Proszę was o pomoc co ja mam dalej robić ? Z dnia na dzień moja ruchomość jest mniejsza a ból coraz większy . Skurcze są takie silne i unoszą mi palce stop w górę nie wiem co robić.
Pozdrawiam serdecznie z prośba o radę jakie jeszcze zrobić badania , jak szukać przyczyny.
??czy to mogą być powikłania po radioterapii sprzed dwóch lat?







Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 27-07-2021 - 20:22:35 przez Miroslawa.

Tomasz. (offline)

Post #2

27-07-2021 - 21:01:54

Pruszków 

1. Na pewno to nie po radioterapii.
2. Czy były taksany? Jeśli tak, to pregabalina.
3. Jeśli nie- to np. Milgamma N. (tylko injekcje mają sens).
4. Sirdalud ja brałem 2h przed masażem- aby nie jęczeć z bolu. Nie wiem czemu Ci to polecono- on jest na spastyczność a nie skurcze.
5. Zrób poziom B12 we krwi. Ale w takim przypadku przed podaniem Milgammą N.



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.

Miroslawa (offline)

Post #3

27-07-2021 - 21:22:51

Warszawa 

Tomku, dziękuje za odpowiedz .
Ja miałam tylko radioterapię biorę Tamoxifen , czekam na rezonans magnetyczny kręgosłupa badania B12 są w normie robiłam. Stan w tej chwili jest tragiczny stopy wykręcaja mi się a ból jest makabryczny. Nie wiem gdzie szukać pomocy z wynikami wrócę do neurologa i ortopedy ( rezonans )’



Tomasz. (offline)

Post #4

28-07-2021 - 22:18:54

Pruszków 

Ortopeda jest od urazów i zwyrodnien narządu ruchu a nie od skurczy. To domena neurologii. On może przepisać pregabaline lub gabapentyne. Warto mieć informacje o leczeniu taxanami. W takim przypadku przysługuje refundacja. A leki nie są tanie.



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.

Miroslawa (offline)

Post #5

03-08-2021 - 15:31:28

Warszawa 

Tomasz, ortopeda podejrzewał, że może być jakiś ucisk, który powoduje skurcze.
Przez cały weekend prawie nie mogłam chodzić jeden napad skurczu za drugim już teraz przesunęły się do łydek. Byłam wczoraj u Neurologa , który podszedł dość starannie do mojego stanu . Dostałam kolejny lek rozluźniający napięcie mięśni Baclofen na dzień i Sirdalud na noc . Mam zrobić badania krwi i RTG Górnego odcinka kręgosłupa, pani doktor podejrzewa, że ti może być tarczyca .
Tomasz taxany ? nie wiem o czym piszesz, możesz coś więcej.



Tomasz. (offline)

Post #6

03-08-2021 - 21:53:38

Pruszków 

Cytuj
Miroslawa
Mam zrobić badania krwi i RTG Górnego odcinka kręgosłupa, pani doktor podejrzewa, że ti może być tarczyca .
Tomasz taxany ? nie wiem o czym piszesz, możesz coś więcej.
Kręgosłup powinien być prześwietlony po całości. W razie zmian w odcinku szyjnym objawy chorobowe byłyby w rękach. Jeśli ręce są wolne od nich, to podejrzewam ew. odcinek lędźwiowy lub piersiowy. Taksany to grupa cytostatyków. Istotna w raku piersi od Luminal B, do 3- i HER2 plus. Głównym spektrum ich działania niepożądanego są neuropatie obwodowe. Leki które dostałaś działają raczej na układ ośrodkowy OUN, a nie obwodowy. Ale- przed laty, gdy nie było wystarczajacej diagnostyki- leczono trochę na zasadzie: spróbujemy. Ważne, aby nie cierpieć. Jeśli taxanów nie miałaś podanych, to i nie masz neuropatii potaxanowej. Trzeba szukać dalej źródła choroby.



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 670
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022