bóle kości i stawów

Wysłane przez Teresa15 

Teresa15 (offline)

Post #1

10-06-2015 - 09:46:53

Gdańsk 

Witam serdecznie,

Mam pytanie - jestem blisko rok od operacji oszczędzającej, lewa pierś, rak wysoce hormonozależny (radio i tamoxifen). Od kilku miesięcy dokuczaja mi oprócz uderzeń gorąca bóle kości i stawów (trudno mi rozpoznaćsmiling smiley. zaczęło się bólem barku prawej ręki (a więc nie po stronie operowanej). Ortopeda stwierdził,że to staw barkowy bez zwiazku z tamoxifenem. Ostatnio pobolewa mnie też prawa noga, głównie stopa (wręcz kuleję), tak jakbym miała permanentny skurcz, jak rozetrę jest lepiej.
Onkologa mam super, densytometrię w porządku i chciałabym tylko zapytać się czy to się często zdarza (takie objawy) przy tamoxifenie i co z tym robić. Na uderzenie goraca podobno lekarstwa nie ma (onkolog mówi,że jak długo się da powinnam starać się wytrzymac bez leków).
Zasadniczo przyjęłam założenie, że będę zdrowa, jestem zdrowa, a tutaj cały czas coś mnie jak nie łupie to strzyka.....
Chodze kulejąc, prowadzę auto bez problemu,a ostatnio po roku przerwy wsiadłam na rower i też przy jeździe nei miałam problemów.
Będę wdzięczna za opinię/wymiane doświadczeń w tym względzie.

pozdrawiam ciepło
Teresa

karolina21 (offline)

Post #2

10-06-2015 - 10:53:46

Strzelce Krajeńskie 

Witaj ! Bóle kości i stawów przy tamoxifenie zdarzaja się bardzo często. Niemniej jednak należy trzymać rękę na pulsie i w pierwszej kolejności wykluczyć inne przyczyny. Ja jestem 8 lat po operacji i podczas brania tamoxifenu kości też mnie pobolewały. Nasilenie objawów 2 lata temu i nawracajace półpaśce zmusiły mnie do bardziej dokladnych badań, typu scyntygrafia i rezonans, no i okazalo się że są przerzuty. Oczywiście nie każdy ból musi być zaraz przerzutem. Wiele osób zmaga się z reumatyzmem, zapaleniem stawów, różnego rodzaju zwyrodnieniami i innymi dolegliwosciami kości. Dlatego spokojnie i póki dolegliwości sie nie nasilaja a podstawowe badania rtg i inne są ok, to nie ma co się zamartwiać. Życzę zdrówka buziak



Anna57 (offline)

Post #3

10-06-2015 - 11:33:15

Jarosław 

Ja właśnie "trzymam rękę na pulsie " i 16 czerwca będę miała scyntygrafię kości .
Bardzo bolą mnie barki ,plecy,ręce. .Ból promieniuje od pleców ,poprzez pośladek na całą nogę....W tamtym miałam robioną scyntygrafię .Wyszły liczne zwyrodnienie .
Ale w tamtym roku barki tak mnie nie bolały. A teraz szok Jestem 7 lat po operacji....
Zapomniałam napisać ,że jestem po 5- cio letniej kuracji Tamoksyfenem ,a obecnie do grudnia Etruzil ( dwa lata )
Lekarka mówiła ,że być może to jest z leku ,ale sprawdzić nie zaszkodzi . ....Będę spokojniejsza ...







Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 10-06-2015 - 11:38:18 przez Anna57.

Teresa15 (offline)

Post #4

10-06-2015 - 12:01:42

Gdańsk 

Dzięki wielkie. Nie ukrywam,że się trochę wystraszyłam, przy nastepnej wizycie zapytam o scyntygrafię.

pozdrawiam ciepło
Teresa

ewapatrycja (offline)

Post #5

17-09-2015 - 18:50:05

Wrocław 

Moja mama bierze nolvadex i bardzo ją bolą kości,zwłaszcza kręgosłup w odcinku lędźwiowym,RM nie wykazał nic niepokojącego

dziubas (offline)

Post #6

03-12-2018 - 11:27:22

Gdańsk 

patti67!serce kpisz czy o drogę rzeczywiscie pytasz...? poczekam na komentarze innych forumowiczów! miłego dnia patti! papa

Tomasz. (offline)

Post #7

03-12-2018 - 13:54:54

Pruszków 

Ja- przy wszystkich bólach kręgosłupa- wykonałbym densytometrię (nie mylić ze scyntygrafią). Jeśli nie ma osteoporozy- NLPZ plus ew. leki takie jak Padolten czy Doreta i do tego rehabilitacja- w tym ruch na powietrzu. .



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.

dziubas (offline)

Post #8

03-12-2018 - 14:24:26

Gdańsk 

popieram!!! brawo
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 455
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 5263 dnia 07-04-2018