Etruzil- jak złagodzić skutki uboczne

Wysłane przez adam65 

adam65 (offline)

Post #1

01-11-2022 - 11:37:04

 

Cześć!

Po raz kolejny zwracam się z prośbą / poradą ponieważ nie raz drodzy forumowicze udowodniliście, że można na was zdecydowanie lepiej leczyć niż na lekarzy.

Moja mama jest kilka miesięcy po operacji oszczędzającej. Jest na kuracji Etruzilem który zażywa codziennie.

Czy macie jakieś doświadczeni, pomysł jak można złagodzić skutki uboczne tego leku. Mamie dokucza ciągłe skrajne osłabienie, przez to zdecydowanie ograniczyła wychodzenie z domu. Ma często bóle stawów, zwłaszcza kolan. Jak sama mówi- "nie ma na nic siły".

Czy powinniśmy zasugerować lekarzowi zlecenie jakiś konkretnych badań dzięki którym możliwe byłoby dobranie środków wspomagających funkcjonowanie mamy?

Lela2021 (offline)

Post #2

01-11-2022 - 14:10:58

okolice Wrocławia 

Cześć, ja też biorę letrozol, który jest składnikiem Etruzilu, też jestem wiecznie zmęczona okropnie, ale zmuszam się(a w zasadzie życie zmusza )do aktywności wszelakiej. Można zrobić wyniki, czy przyczyną nie jest jakaś choroba.



Amputacja metodą Maddena: NST G2 10 mm. ER:80% PR:80% Her-2(+2) -FISH dał wynik negatywny, ki67:2-15% węzły chłonne II i III piętra 0/12. po operacji Reseliego, Tamoksyfen. Po usunięciu "dołu" Aromek.

Ani (offline)

Post #3

01-11-2022 - 15:03:01

Poznań 

U mnie po 7 miesiącach tak samo ból stawów, osłabienie. Szczególnie wieczorem się wszystko kumuluje, no i potem oczywiście rano żeby wstać. Tylko że ja wróciłam do pracy, mam dzieci w wieku szkolnym to trzeba się ruszać bo obowiązków sporo. Nie zapominam o ćwiczeniach i spacerach bo najważniejsze się ruszać. Może warto sprawdzić czy mama nie ma osteoporozy wtedy są leki które onkolog może przepisać.



Pierś lewa T1C (0,7x0,8x1,1) N1a (sn), G2, ER+ >95%, PR +>95% Her- (1+), Ki67 20%, mastektomia, radioterapia, tamoksifen + reseligo przez 7 miesięcy, obecnie Letrozol, Pierś prawa T1aN0M0 (2 mm) rak cewkowy, G1, ER 100%, PR 60%, HER -, KI67 1% mastektomia, Letrozol

Tomasz. (offline)

Post #4

01-11-2022 - 18:56:51

Pruszków 

W takie pory roku, w krótki dzień i szarugi warto wspomoc się antydepresantami. One podnoszą próg bólowy i regulują wypoczynek nocny. T zwiększa siły witalne organizmu. Do tego D3, witaminy grupy B. I działania poza farmakologiczne. Czyli ruch.



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.

mgiełka (offline)

Post #5

01-11-2022 - 23:10:02

Radom 

Czy to tylko wina Etruzilu? Sporo zależy od wieku, czy się zregenerował po operacji, czy nie doszły samoistnie inne dolegliwości związane z wiekiem itp.
Co pokazują badania laboratoryjne? Rozumiem, że jest pod kontrolą - jak często?
Jestem na Etruzilu od roku, nie ma żadnych dolegliwości typu ból kolan, sztywnienie czy coś podobnego. Osłabienie owszem, tak. Ale... biorę też drugi lek, który moim zdaniem bardziej działa na leukocyty i te mi spadają i stąd ograniczone aktywności. I to raczej ten drugi lek posądzam o wymuszanie ograniczeń.
Czym się objawia to osłabienie? Bo ja nie mogę zbyt energicznie żyć, że tak to określę - w tej chwili poruszam się na zasadzie: śpiesz się powoli... A jak powoli i z rozsądkiem, to jest naprawdę OK.
Antydepresanty to kolejny lek - dawka chemiczna - dla organizmu. Trzeba zastanowić się, czy jest konieczny i czy warto, bo nie sądziłabym by miał pomagać na skutki uboczne innego leku. Z witaminami z grupy B musimy uważać, nie wszystkie nam wolno.






Z amazonki.net od 2006 roku.

Figo (offline)

Post #6

12-01-2023 - 21:38:13

Poznań 

w porozumieniu z onkologiem i moją ginekolog biorę równolegle z Etruzilem - antydepresant Asertin. Czuję wyraźną różnicę na plus. Jeśli zapomnę wziąć, natychmiast czuję różnice.

Tomasz. (offline)

Post #7

12-01-2023 - 22:07:53

Pruszków 

Cytuj
Figo
w porozumieniu z onkologiem i moją ginekolog biorę równolegle z Etruzilem - antydepresant Asertin. Czuję wyraźną różnicę na plus. Jeśli zapomnę wziąć, natychmiast czuję różnice.
Różnice (w przypadku Asertinu, ale i wszystkich leków wpływających na poziomy neuroprzekaźnikow - obok SSRI to też SNRI) różnice występują gdzieś po 6-10 dniach zależnie od dawki. W czasie krótszym niż podany to wyłącznie sugestia.



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 151
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022