Badania

Wysłane przez Ceska 

Ceska (offline)

Post #1

23-03-2018 - 13:18:24

 

Witajcie, w marcu trafiłam do chirurga ze wzgl na wyciek z brodawki, wyciek koloru mlecznego, czasem krwistego. Chirueg pobral wymaz do badania wyszło - komórki atypowe wskazana biopsja - problem w tym ze na usg u niego nic nie było widac. Pojechalam na onkologie gdzie wykonano mi mamografie i uag na mamografi doslownie nic nie widac zadnych zmian, na usg za vrodaaka widac gładko okonturowaną strukture jednorodnie hypoechogeniczna o wym 9x3mm bez cech unaczynienia w badaniu cd moze odpowiadac odcinkowej duktektazji z zageszczona trescia.
Do obserwacji za 6 miesiecy, na moje pytanie co z tymi komorkami atypowymi i jak leczyc ten wyciek z piersi bo skads sie on znalazl, nie otrzymalam odpowiedzi i dostalam dodatkowe skierowanie na rezonans magnetyczny. Powiedzcie mi dziewczyny czuje ze cos jest nie tak ta piers mnie tak chodzby rozpiera w srodku ten wyciek jest utrapieniem jakie jeszcze badania zrobić ? Czy ktos mial taka sytuacje zd na usg i mamografi nic nie wyszlo a na reznonansie wyszedl rak? Mam 27 lat i piersi tluszczowo gruczołowe
Moze wy wiecie jak leczyc te komorki atypowe i ten wyciek... juz nie mam pomyslu..

marzusia (offline)

Post #2

23-03-2018 - 13:37:02

Cieszyn 

Komórki atypowe ale nie nowotworowe więc i o tyle dobrze. Atypowe czyli coś się w nich zmienia w porównaniu do komórek zdrowych, ale co? Jeśli w tej chwili brak jest dodatkowych danych to nie pozostaje nic innego jak czekać na rezonans. Biopsji zrobić się nie da bo nie wiadomo w co i gdzie się wkłuć



fianiebieska (offline)

Post #3

23-03-2018 - 13:57:26

Warszawa 

Tutaj zdecydowanie przydałby się rezonans. Zdarza się, że niektóre raki potrafią świetnie się ukrywać albo dawać mylny obraz w badaniu usg i mammo, w rezonansie z kontrastem widać raka. Ja jestem takim przypadkiem.



fianiebieska opowiada

Ceska (offline)

Post #4

23-03-2018 - 14:13:02

 

Faniebieska mam za 3 tygodnie rezonans ale bez kontrastu. Nie wiem skad te badziewie sie przyplatało.. i gdyby nie to ze sama od siebie zapytalam co z tymi komorkami i z tym wyciekiem bo raczej to nie jest normalne to bym nis dostala tego skierowania dostalam je dla swietego mojego spokoju..
Marzusia wlasnie w wniku wymazu tylko to jest napisane, zadnych szczegolowych informacji calkowicie jedymie pozostalo mi czekac... myslalam ze moge jeszcze osobno jakies badania wykonać..

fianiebieska (offline)

Post #5

23-03-2018 - 14:46:06

Warszawa 

Lekarze niestety niechętnie dają skierowanie na rezonans. Dobrze że tobie udało się wybębnić. U mnie była inna sytuacja, mam mutację BRCA2 i dostałam skierowanie na badanie kontrolne - usg i rezonans. Usg robione 1 lipca - czysto, rezonans 4 lipca, pojechałam po dwóch tygodniach po odbiór wyniku, bo byłam pewna, że po tym usg to badanie to tylko formalność i szok - zmiana Birads 4c/5, od razu widzieli tam raka. Trzymam kciuki aby u ciebie było inaczej.



fianiebieska opowiada

Ceska (offline)

Post #6

13-04-2018 - 14:12:27

 

Fiabiebieska - ja juz na nic nie licze taka prawda. Chociaz uwazam ze po reznonansie w tym samym osrodku i tak nic nie wyjdzie. Dziwnie sie konsultuja ze sobą wszystcy
Jak bylam na USG I Mamografii to babeczka z mamografi poszla skonsultowac się z babeczką z usg i szkoda bo mogla wydac swoją opinie na ten temat.
Zobaczymy co wyjdzie 19.04 w rezonansie chociaz odrazu nic nie powiedza i dopiero dowiem sie 7 maja co tam w trawie piszczy. Chociaz nawet jak nic to niech mi to wytą pod sutkiem bo dalej mi leci caly czas z piersi a najgorsze jak sie zbiera ten płyn atypowy. Bo wtedy uciska mi chyba jakies nerwy i boli mnie i piers i dzwnie ręka a z tą ręka nigdy nie nie miałam.. nie wiem mam zle przeczucia. Niec
Teraz nie naciskam ale samo wylatuje a chce zeby sie dobrze prezentowalo w rezonansie.
Ale juz boli i nie wiem czy wytrzymie do 19 z tym bołem i dretwieniem prawej ręki. Mam juz dośc tego i podupadlam na psychice...

marzusia (offline)

Post #7

13-04-2018 - 14:45:39

Cieszyn 

A dlaczego rezonans masz mieć bez kontrastu? Bo tak wyżej napisałaś. Na twoim miejscu zrobiłbym jeszcze dodatkowo badanie poziomu prolaktyny bo w przypadku gdy coś w tym zakresie jest zaburzone dochodzić może do wycieku



Ceska (offline)

Post #8

13-04-2018 - 15:00:38

 

Tak mi zlecila onkolog. Prolaktyne mam robiona co 2 tyg jest przy minimalnej wartości.. mi caly czas leci z tej piersi..
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 593
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 5263 dnia 07-04-2018