Czy to rak
Tomasz. (offline) |
Post #3 17-07-2021 - 11:28:02 |
Pruszków |
Rak luminalny A. Warto rozmawiać z operatorem, aby zadbał o właściwe nie za małe marginesy wolne od choroby. To najważniejszy czynnik uniknięcia reoperacji i chemioterapii. Po operacji BCT tak jak jest planowane obligatoryjne radioterapia. I leczenie antyhormonami co najmniej 5 lat. A są zalecenia do 10 lat. Będzie prawdopodobnie sam Tamoxyfen. Dla progesteronu TS 5/8 powinien wystarczyć. ____________ Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. |
Krynia58 (offline) |
Post #5 19-07-2021 - 19:59:08 |
Warszawa |
Agus82, rak to przede wszystkim bardzo nieprzewidywalna choroba i niczego z góry nie da się założyć. Ale na podstawie tego, co piszesz myślę, że można mieć dużą nadzieję na wyleczenie. Rokowania są optymistyczne i tego się trzymajcie.
Rak piersi obustronny. Chth neoadiuwantowa 8 x AT. Mastektomia zmodyfikowana obustronna. HP: Rak zrazikowy naciekający - str. prawa - pT3N1 (1/17), str. lewa - pT1cN0 (0/18). ER 100%, PGR 100%. HER 1+ Napromienianie obszaru kl. piersiowej i ww. chł.nad- i podobojczykowych po str. prawej. HTH - Tamoxifen Czasem o byle cień człowiek ma żal do człowieka. A życie jak osioł ucieka. K.I. Gałczyński |
Tomasz. (offline) |
Post #6 19-07-2021 - 22:44:04 |
Pruszków |
Każdy rak w stadium od T1 do T3b leczy się z intencją wyleczenia. Ważne w rakach dobrze rokujących zadbać o marginesy. Jest to ważne w każdym raku, ale w luminal A szczególnie- pozwala uniknąć chemioterapii. Poza tym w rakach luminalnych chemioterapia bywa niespektakularna. Szkutecznością nie oszałamia, a jest obciążająca. ____________ Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. |
Agus82 (offline) |
Post #8 20-07-2021 - 19:22:27 |
|