Spadek poziomu wapnia przy leczeniu przerzutów do kości

Wysłane przez piotrwysocki 

piotrwysocki (offline)

Post #1

07-08-2012 - 19:03:16

 


Moja siostra ma liczne przerzuty do kości. Lekarz prowadzący przez kilka miesięcy zwlekał z podaniem pierwszej dawki bisfosfonianów, ponieważ moja siostra miała zbyt wysoki poziom wapnia we krwi, co negatywnie wpłynęło na pracę nerek. W tym czasie doszło do kilku złamań w kregosłupie.
Ostatnio lekarz zdecydował się podać xgeve. Lek znacznie obniżył poziom wapnia we krwi . Moja siostra przyjmuje suplementy, żeby uzupełnić wapń, przyjmuje 1000 mg dziennie. Przy tej dawce poziom wapnia nadal jest bardzo niski i w związku z tym lekarz nie wypisał kolejnej recepty na xgeve. Powiedział, że leczenie xgeva musi zostać wstrzymane, dopóki poziom wapnia nie dojdzie do normy. Moje pytanie jest, czy można by zwiększyć dawkę wapnia, żeby utrzymać rytm w przyjmowaniu xgevy? Czy przerwanie leczenia xgeva jest uzasadnione? Myślę, że warto wspomnieć, że po podaniu pierwszej dawki xgevy i obniżeniu się poziomu wapnia we krwi, praca nerek wróciła do normy.


czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 490
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022