Suchość w ustach i drogach oddechowych po chemioterapii

Dr n. med. Robert Wiraszka (offline)

Post #1

26-09-2012 - 10:12:25

 


W styczniu miałam operację usunięcia pęcherza i okolicznych narządów z powodu raka pęcherza C67. Po ok. 3 miesiącach okazało się , że jest przerzut do płuc. Od połowy sierpnia przechodzę chemioterapię (Cisplatinum i Gemcitabinum). Dodam, że od 1990r. mam rurkę tracheotomijna z powodu ziarniniaka wegenera. Ogólnie leczenie przebiega dość dobrze ale mam jeden WIELKI problem. Mam wielką suchość w drogach oddechowych. Przy próbie odkaszlnięcia nawet pojawia się krew. Proszę mi poradzić jak mogłabym nawilżać skutecznie drogi oddechowe. Robię inhalacje z soli fizjologicznej, biorę Mukolinę, vit B2, vit A+E. Może Pan mi coś doradzi i proszę napisać czy to jest normalne i czy to minie. Dodam, że tydzień temu miałam grzybicę w buzi i brałam Nystatynę oraz Flumycon( chyba pomogło). Oddycham tylko przez rurkę, więc naprawdę cierpię z tego powodu.



czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 133
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022