Wzrastający poziom markera CA 15.3

Wysłane przez Dr n. med. Maria Górnaś 

Dr n. med. Maria Górnaś (offline)

Post #1

12-12-2015 - 10:52:34

 


Mama jest 9 lat po amputacji piersi - był to nowotwór hormonozależny. Podano wówczas tamoxifen (przyjmowała 5 lat) i 3 chemie. Jesienią, w związku z bólami kręgosłupa (złamany 2 lata temu w wyniku upadku z drabiny) wykonano badanie PET - podejrzane liczne zmiany o charakterze złośliwym, przerzut do kości.
Na dzień dzisiejszy mama została poddana jednej radioterapii - ból się zmniejszył. Otrzymuje wlew acidum zoledronicum 4 mg, sorbifer tabletki, marrifen 50 plastry p/bólowo. W okresie postawienia diagnozy marker był w normie. Dalej rozpoczęto podawanie hormonu i marker ciągle rośnie, 4 tygodnie temu ca15.3 - 172, aktualnie - 300.
Moje pytanie: o czym świadczy wzrost, czy o błędnie prowadzonym leczeniu, zlej reakcji na hormony? Mama ma też chorobę zwyrodnieniową stawów, która aktualnie nie jest leczona. Nie jestem przekonana też o prawidłowości opisu PET - nie ma tam mowy o złamaniu kręgosłupa. Z tego co ustaliłam kontrast gromadzi się w miejscach chorobowo zmienionych. Czy może być to np. miejsce po złamaniu czy zwyrodnienie?


czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 525
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 5263 dnia 07-04-2018