Interpretacja przypadku

Wysłane przez Dr n. med. Maria Górnaś 

Dr n. med. Maria Górnaś (offline)

Post #1

02-05-2016 - 08:07:56

 


Mam 53 lata.
Rozpoznanie:
03.08.2015 r. invasive carcinoma of NST, G2 NG2 IM: 1/10 HPF; cT1N0M0; markery E-cadherin +, ER +++ 100%, HER2 -, Ki67 5%, PR + 10%; stan po szerokim wycięciu guza i usunięciu I piętra węzłów chłonnych pachy pT1c N0M0, bez przerzutów nowotworowych (0/11); stan po brachyterapii boost, w trakcie hormonoterapii;
W roku 2009 miałam usunięcie macicy i jajników z powodu mięśniaków.
Moje pytanie: czy w związku z kastracją hormonoterapia tamoxifenem jest dla mnie odpowiednia, jeśli tak czy mogę bezpiecznie zmieniać T. egis na T. sandoz? Po 9 m-cach stosowania T. i 5 m-cach od radioterapii mój wynik leukocytów 2,90, ale kilka lat wcześniej wynik mojej trepanobiopsji wykazał, że obraz mikroskopowy odpowiada zanikowi szpiku. Onkolog na ostatniej kontroli nie widzi problemu choć leukopenia jest jednym z efektów ubocznych. Proszę o Pani opinię, być może są pacjentki, które w badaniach klinicznych miały podobne problemy hematologiczne.
Z powodu bólu odcinka lędźwiowo - krzyżowego kręgosłupa i kolan byłam u ortopedy, powiedział, że nie powinnam brać witamin z grupy B, bo przyspieszają wzrost komórek nowotworowych. Czy rzeczywiście nie mogę brać B6 i okresowo kwasu foliowego?


czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 466
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022