Skóra po radioterapii

Wysłane przez Dr n. med. Maria Górnaś 

Dr n. med. Maria Górnaś (offline)

Post #1

23-11-2016 - 10:32:52

 


Prawie rok po operacji oszczędzającej I radioterapii moja skóra na piersi, głównie w okolicy rany, zaczęła się łuszczyć, swędzieć i jest bardzo sucha. Onkolog zalecił by nawilżać dwa razy dziennie. W aptece nie mieli żadnych środków stricte na skórę po radio, ale farmaceutka poleciła mi środek o nazwie A-Derma Exomega (bez parabenów, konserwantów I środków zapachowych).
Skład (INCI): Water (Aqua), Mineral Oil (Paraffinum Liquidum), PEG-12, Glycerin, Cyclopentasiloxane, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Oenothera Biennis (Evening Primrose), Oil (Oenothera Biennis Oil), Myreth-3 Myristate, Cyclohexasiloxane, Polyacrylamide, Niacinamide, 10-Hydroxydecenoic Acid, Avena Sativa (Oat) Leaf/Stem Extract (Avena Sativa Leaf/Stem Extract), BHT, C 13-14 Isoparaffin, Disodium EDTA, Laureth-7, Sodium Acetate, Tocopherol.
W składzie widzę jednak PEGi i inne substancje, które nie wydaja mi się niespecjalnie bezpieczne.
Czy powinnam się obawiać stosowania tego środka?


czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 465
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 5263 dnia 07-04-2018