Osteoporoza a hormonoterapia

Wysłane przez Dr n. med. Maria Górnaś 

Dr n. med. Maria Górnaś (offline)

Post #1

07-01-2019 - 11:14:31

 


Mam 64 lata. W X 2010 r. rak piersi prawej (amputacja) z przerzutami do węzłów chłonnych T3N1M0, ER (-), PR (-), HER2 (-). Chemioterapia neoadiuwantowa wg schematu AT 6 cykli, radioterapia uzupełniająca 42,5 Gy w 17 frakcjach.
W II 2012 r. zawał serca i 3 stenty.
W XII 2016 r. rak piersi lewej stan po BCT + SNB (pT1bN0M0), rak zrazikowy pleomorficzny G3, ER (+), PR (+), HER2 (++) brak amplifikacji genu HER2, Ki67 >30%. Chemioterapia uzupełniająca wg schematu 4 x AC, 11 wlewów PXL (w tym 2 w dawce 175mg/m2 + 9 w dawce 80 mg/m2). Radioterapia od 20.06.2017 do 24.07.2017. Napromieniania dawką 2 Gy na obszar piersi lewej do dawki całkowitej 50Cy oraz boost na obszar loży po usunięciu guza dawką 2,4Gy do dawki całk. 60Gy fotonami X 6 MV. Od 1.06.2017 do 5.12.2018 brałam Etruzil 2,5 i w tym czasie doznałam złamania kręgu TH8, nadłamania blaszki granicznej górnej kręgu Th11 i złamania kompresyjnego Th7 ((RTG z dnia 5.12.2018).
Wynik densytometrii z 8.11.2018 (L1-TSwe-2,9 SD i L4- TSwe-3,1 SD >osteoporoza) i cieśń nadgarstka lewej ręki.
Nie mogę brać Tamoxifenu ze względu na niewydolność żylną i choroby dziedziczne.
Odrzuciłam Etruzil 2,5 z powodu silnego bólu. W listopadzie 2018 r. ortopeda do którego chodzę zasugerował, że trzeba lek odrzucić. Czy mogą być z tego tytułu inne skutki?
Etruzil 2,5 brałam od 1.06.2017 i leki na osteoporozę Ostenil 70 1 raz na tydzień oraz suplementy Aliness Wapń z Muszli Ostryg K2MK7 ,D3.
Nie chcę by kości mi się łamały. W wieku 35 lat miałam złamanie nadgarstka prawej ręki. Myślę, że nie powinnam brać żadnych leków HT.
Dlatego proszę o poradę co dalej.



czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 325
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 5263 dnia 07-04-2018