Fizjoterapia po leczeniu raka piersi

Wysłane przez Dr n. med. Maria Górnaś 

Dr n. med. Maria Górnaś (offline)

Post #1

06-12-2019 - 16:13:10

 


W kwietniu 2017 miałam mastektomię prawostronną z powodu raka hormonozależnego (T1cN0M0, ER 90%, PR 75%, Her 2 -, Ki-67- 75%), potem 4 chemie AC i 12 PXL. Od grudnia 2017 biorę tamoxifen i reseligo.
Cierpię na bóle kości i stawów. Miałam takie dolegliwości już wcześniej, właściwie od dzieciństwa, ale mam wrażenie, że po 2 latach brania leków coraz bardziej się nasilają. Bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym prawie znikły po schudnięciu. Miałam też robione prześwietlenie kręgosłupa, które nie wykazało nic poza skoliozą i lordozą. Natomiast miesiąc temu pojawił się ból prawej stopy w pięcie i śródstopiu. Promieniuje to na łydkę i powoduje jej napięcie oraz ból uda aż do biodra. Mam spuchnięte ścięgno Achillesa. Ortopeda stwierdził entezopatię i przepisał 10 zabiegów krioterapii i 10 zabiegów laserowych na stopę.
Pytania:
1. Czy mogę bezpiecznie z nich skorzystać?
2. Czy jak będę brać sam Tamoxifen, już bez reseligo (podobno po 2,3 latach można je odstawić) to te dolegliwości znikną?
3. Przy bólach kręgosłupa miałam przepisywane Milgammę i Diclac w zastrzykach. Czy mogę brać te leki?
4. Czy w moim przypadku wskazane byłyby jakieś dodatkowe badania kości lub stawów? (Planuję ciążę i nie chciałabym niepotrzebnie obciążać organizmu promieniowaniem lub kontrastami do badań)


czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 922
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022