Przerost endometrium w trakcie leczenia Tamoxifenem

Wysłane przez Dr n. med. Maria Górnaś 

Dr n. med. Maria Górnaś (offline)

Post #1

02-06-2021 - 14:28:24

 


Mam 51 lat, 6 msc temu miałam przeprowadzoną mastektomię z powodu raka przewodowego /NST/ G-1 Richardson-Bloom. Nie byłam poddawana chemioterapii oraz radioterapii. Od stycznia 2021 przyjmuję Tamoxifen.
Przed zabiegiem miesiączkowałam regularnie. Jednak odkąd zaczęłam przyjmować Tamoxifen miesiączki stawały się coraz mniej obfite, zdecydowanie skąpe. Z kolei w kwietniu nie miesiączkowałam w ogóle, a w maju miałam jedynie kilkudniowe brunatne plamienie. Po wizycie u ginekologa stwierdzono endometrium niejednorodne, o szerokości 14 mm i torbiele na jajnikach o wymiarach 56x44 mm i 74x34 mm. Ginekolog przepisał mi luteinę - w celu wywołania miesiączki, która z kolei miałaby spowodować złuszczenie endometrium.
Swój przypadek oraz zalecenia ginekologa skonsultowałam następnie z prowadzącym mnie onkologiem. Doktor wyraźnie zaznaczyła, że według niej nie jest to najlepsze rozwiązanie.
Zastanawiam się więc, co powinnam zrobić. Chciałabym zapytać jakie byłoby - według Pani Doktor - najlepsze rozwiązanie w mojej sytuacji. Czy powinnam postępować tak, jak zalecił ginekolog, a może mogę zastąpić Tamoxifen innym środkiem? Może powinnam rozważyć - profilaktycznie - usunięcie macicy oraz jajników.
Proszę o pomoc i dziękuję za radę.


czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 324
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 5263 dnia 07-04-2018