Powrót miesiączki

Wysłane przez piotrwysocki 

piotrwysocki (offline)

Post #1

29-06-2011 - 21:36:24

 


Mam 50 lat, w 08.2006r. miałam zabieg oszczędzający, guzek o rozmiarach 11mm był hormonozależny: negatywna ekspresja receptorów estrogenowych ER 1D5(-), pozytywna ekspresja receptorów progesteronowych PR 1A6(+). Były 4 cykle AC, radioterapia i hormonoterapia - Zoladex (2 l.), Tamoksyfen (2,5 r.), Aromek (3 mies.), potem Lametta, Letrozol teva i Femara. W 01.2009r. ginekolog stwierdził przerost endometrium, była abrazja macicy (wyniki dobre) oraz lekarz onkolog zmienił Tamoksyfen na Aromek. Aromek powodował u mnie objawy uboczne (kołatania serca, uciążliwe zmiany skórne), zamieniono na Lamettę, objawy dalej trwały, zmieniono mi lek na Letrozol teva. Ostatnio Letrozol był nieosiągalny dostałam w aptece Femarę. Hormonoterapia miała trwać do 10.2011r., z uwagi na coraz gorsze samopoczucie i zmiany skórne, zrezygnowałam pod koniec marca z terapii. 6 maja 2011r. pojawiło się u mnie coś na kształt miesiączki, wizyta u ginekologa, który w badaniu usg stwierdził, że endometrium jest niejednorodne, 27 maja miałam histeroskopię i abrazję macicy. Jeszcze nie mam wyników, ginekolog powiedział mi, że endometrium jest zanikowe i nic niepokojącego nie stwierdził. Natomiast 11 czerwca ponownie pojawiła się miesiączka. W związku z tym mam pytanie: czy jest to możliwe, że 2 miesiące po odstawieniu hormonoterapii jajniki podjęły pracę sprzed hormonoterapii, czy teraz powinnam mieć przedłużoną hormonoterapię? W 2006r. włączono mi Zoladex, ponieważ nie miałam jeszcze wtedy menopauzy i miesiączkowałam.Czy w sytuacji gdy guzek był hormonozależny, a czas hormonoterapii refundowanej przez NFZ dobiega końca (początek 10.2006r.) i pojawiły się miesięczne cykle, dalsze leczenie powinno być kontynuowane? np. Zoladexem?


czytaj więcej
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 669
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022